Perá patria medzi najpoužívanejšie reklamné predmety ktoré na svoju propagáciu
používajú aj pivovary. Myslím si, že je to z toho dôvodu, že na ich výrobu nie
sú väčšinou potrebné veľké náklady ale hlavne preto že majú aj dlhodobejšie
praktické použitie. Svoju zbierku v ktorej je viac ako 400 ks pier z viac ako
25 štátov s logami alebo názvami pivovarov som vytvoril za pomerne krátku dobu,
musím sa však priznať, že zo začiatku som vôbec nepredpokladal, že ich bude až
taký veľký počet. Určite mi k tomu pomohli početné návštevy zberateľských búrz
pretože väčšinu z nich som vymenil alebo kúpil práve na týchto stretnutiach
zberateľov. Niečo som dostal alebo kúpil aj pri návštevách rôznych pivovarov
Nebolo jednoduché vyriešiť ich uloženie ale nakoniec som našiel riešenie s
využitím polysterénu a uložením v poličkách. V zbierke sa nachádzajú rôzne
druhy pier od tých najjednoduchších az po rôzne zaujímavé tvary a grafické
spracovanie potlače. V najväčšom počte sú zastúpené slovenské, české, poľské
a nemecké pivovary, medzi najcennejšie patrí asi pero z Guatemaly. Možnosti
na doplnenie zbierky vidím hlavne v zahraničných perách, ich získavanie je však
zložité a preto sa poteším každému novému prírastku.
|